تغذیه سالم در سفر

تغذیه سالم در سفر

اکثر مردم در طول سفر به خوردن غذاهای ناسالم روی می آورند. تغذیه سالم در سفر مهمترین نکته ای است که باید رعایت شود.

اگر حقیقتاً سلامتی و کنترل وزن برای شما مهم است، با رعایت چند نکته ساده تغذیه ایی سلامت خود را تأمین و سفری دلپذیر را تجربه نماييد. 

✅مطمئن ترین راه این است که غذاهای ساده ایی در منزل تهیه کنید و در یک ظرف خنک با خود بردارید.

تغذیه سالم در سفر

✅یک راه ساده این است که قبل از سفر چند بطری آب داخل یخچال بگذارید تا یخ بزنند. مواد غذایی را هم در یخچال بگذارید بعد اول بطری ها را کف فلاسک یا کلمن یا یخدان یونولیتی بچینید و بعد هم مواد خوراکی را روی بطری ها بچینید.

تغذیه سالم در سفر

✅یخدان های یونولیتی به علت عایق بودن و سبک بودن یک راهکار مناسب برای حفظ مواد غذایی است.

تغذیه سالم در سفر

✅امروزه یخچال های پرتابل مخصوص مسافرت در بازار موجود است که می تواند گزینه مناسبی برای افرادی که زیاد سفر می کنند باشد.

✅غذایی که برای بین راه تهیه می کنید، نباید آبکی باشد. غذاهای آبکی مثل انواع خورش ها ، سریعتر فاسد می شوند.
غذاهای خشک مثل انواع کوکو ها ( کوکوی سبزی ، سیب زمینی )، کتلت ، شامی ، انواع دلمه ها ، انواع پلوها ( عدس پلو ، لوبیا پلو ) همراه با گوجه فرنگی ،کاهو و خیار تازه و لیمو ترش که خوب شسته شده اند غذاهای مناسبی برای سفر ند.

✅غذایی را که برای سفر آماده می کنید ، در طول راه کاملاً خنک نگهدارید. غذاهایی مثل سالاد الویه ، کالباس و سوسیس که سریعتر فاسد می شوند براي سفر مناسب نیستند.

❌ خانواده ها در طول سفر برای اینکه هم غذای مورد علاقه فرزندان را فراهم کرده باشند و هم وقت زیادی صرف تهیه غذا نکنند ، کالباس و گوجه فرنگی و خیار شور را به عنوان غذای بین راه انتخاب می کنند. احتمال فسادپذیری کالباس زیاد است و بنابراین برای سفر اصولاً توصیه نمی شود.

✅میان وعده های فاسد نشدنی را از قبل آماده کنید تا همراه خودتان ببرید. مثل: میوه کامل، میوه خشک، مقدار کم و محدودی آجیل، بیسکویت های تهیه شده از غلات سبوس دار.

✅اگر مایلید صبحانه را در طول راه میل کنید ، می توانید از منزل ، پنیر ، گوجه فرنگی ، خیار ، و یا تخم مرغ آب پز و سفت و کمی مربا یا عسل به همراه یک فلاسک آبجوش برای چای با خودتان بردارید و در بين راه با نان محلی داغ و تازه نوش جان کنید.

نتیجه گیری: تغذیه سالم در سفر ضامن سفری خوش برای شما است.

به امید اینکه همگی سفری خوش و به یاد ماندنی، در پیش رو داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *